Sprawdzenie tekstu przed wysłaniem
Autorzy proszeni są o sprawdzenie czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.- 1. Czy zostali wymienieni wszyscy autorzy? 2. Czy na liście autorów nie znajdują się osoby, które nie miały wkładu w przygotowanie artykułu? 3. Czy zostały podane afiliacje każdego autora? 4. Czy każdy autor ma podaną tylko jedną afiliację? 5. Czy jest podany nr ORCID każdego z autorów? 6. Czy został podany pełen adres do autora korespondencyjnego? (adres, tel, fax, e-mail) 7. Czy długość artykułu spełnia zalecane kryteria? (liczba znaków ze spacjami: Praca oryginalna: 20 000 – 24 000; Artykuł poglądowy: 20 000 – 24 000; Opis przypadku: 20 000 – 22 000; Recenzja: 1 000 – 8 000; Sprawozdanie z wydarzeń naukowych: 1 000 – 8 000) 8. Czy streszczenie ma nie więcej niż 1100 znaków ze spacjami? 9. Czy streszczenie w języku angielskim jest w pełni zgodne z wersją w języku polskim? 10. Czy zostały podane słowa kluczowe w języku polskim i angielskim? 11. Czy wszystkie stosowane skróty zostały rozwinięte przy pierwszym użyciu? 12. Czy w materiałach i metodach zostali podani producenci odczynników i sprzętu? 13. Czy uzyskane wyniki mają podane jednostki oraz tę samą liczbę miejsc znaczących? 14. Czy opisano zastosowane metody statystyczne? 15. Czy wartości średniej i odchylenia standardowego mają tę samą liczbę miejsc znaczących? 16. Czy wszystkie odnośniki literaturowe wymienione w tekście zostały wymienione w piśmiennictwie? 17. Czy wszystkie pozycje bibliograficzne zebrane na końcowej liście są wspomniane w tekście? 18. Czy w pozycjach piśmiennictwa zostali wymienieni wszyscy autorzy danej publikacji? (Jeżeli są dostępne numery DOI cytowanych artykułów, proszę je podać.) 19. Czy wszystkie tabele i ryciny mają swoje odniesienie w tekście głównym? 20. Czy wszystkie zamieszczone tabele i ryciny są zasadne dla ilustracji opisywanych danych? 21. Czy tabele i wykresy nie powielają wzajemnie przedstawionych danych? 22. Czy na wykresach opisano osie i podano jednostki? 23. Czy opisy tabel i rycin są wyczerpujące dla zrozumienia, co przedstawiają bez odnoszenia się do głównego tekstu? 24. Czy dysponują Państwo oryginalnymi plikami graficznymi rycin w rozdzielczości 300 dpi oraz plikami arkuszy kalkulacyjnych do wykresów?
Artykuły
Zasady publikacji w tym dziale
Prawa autorskie
Licencja na publikację w kwartalniku "Review of Medical Practice"
Właściciel czasopisma: Uczelnia Łazarskiego, Warsaw, Poland
Tytuł artykułu:
Autor(rzy):
Autor korespondujący:
- Licencja
Wykorzystanie artykułu dla celów niekomercyjnych podlega zapisom licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs, z wyłączeniem paragrafów 2 do 8 poniżej, które mają w tym zakresie zastosowanie i są rozstrzygające w przypadku wszelkich sprzecznych zapisów modelu licencji. Uwzględniając poniższe zapisy, autor niniejszym przyznaje właścicielowi czasopisma na czas nieoznaczony wyłączną licencję na niekomercyjne oraz komercyjne wykorzystanie artykułu (w przypadku pracowników rządowych USA: w możliwym zakresie) zgodnie z zapisami paragrafu 2 poniżej oraz paragrafów 4 do 9 poniżej, na całym świecie, w jakiejkolwiek formie, w dowolnym języku, w całym okresie objętym prawami autorskimi, począwszy od daty przyjęcia do publikacji. - Oświadczenia autora
Autor zapewnia, że artykuł jest opracowaniem oryginalnym, napisanym przez określonego autora/autorów, nie został dotąd opublikowany, nie zawiera stwierdzeń niezgodnych z prawem, nie narusza praw żadnej strony trzeciej, podlega wyłącznym prawom autorskim autora i nie jest obciążony żadnymi prawami stron trzecich oraz iż autor/autorzy uzyskali na piśmie wszelkie niezbędne zgody na cytowanie innych źródeł. - Prawa autora
Autor zachowuje następujące prawa:- prawa autorskie oraz inne prawa własności w odniesieniu do artykułu, takie jak prawa patentowe,
- prawo do wykorzystania zawartości artykułu dla celów przyszłej pracy, z włączeniem wykładów oraz książek,
- prawo do reprodukcji artykułu dla własnych celów, pod warunkiem, że kopie nie podlegają sprzedaży,
- prawo do archiwizacji artykułu.
- Współautorstwo
W przypadku, gdy artykuł został przygotowany wspólnie z innymi autorami, osoba podpisująca niniejszy formularz umowy licencyjnej oświadcza, że posiada zgodę pozostałych współautorów na udzielenie licencji na warunkach określonych w niniejszej umowie licencyjnej oraz pełnomocnictwo udzielone przez pozostałych współautorów do podpisania niniejszej umowy licencyjnej w ich imieniu, a także do jej zerwania lub odstąpienia od niej. - Zakończenie umowy
Niniejsza umowa może zostać zerwana przez autora lub właściciela czasopisma z dwumiesięcznym wyprzedzeniem w przypadku, gdy strona druga materialnie narusza zapisy niniejszej umowy i odmawia naprawienia szkód w okresie jednego miesiąca od daty powiadomienia strony naruszającej umowę przez stronę odstępującą od umowy o takim naruszeniu. Żaden przypadek naruszenia zapisów niniejszej umowy nie będzie skutkować automatycznym zerwaniem umowy i przyznanych licencji oraz nie będzie wpływał na definicję właściciela czasopisma. Po upływie czterdziestu (40) lat od daty podpisania niniejszej umowy, umowa może zostać zerwana bez podania przyczyn przez autora bądź właściciela czasopisma z dwuletnim wyprzedzeniem. W dowolnym okresie, autor oraz właściciel czasopisma mogą odstąpić od niniejszej umowy w drodze porozumienia. Niniejsza umowa, wraz z przyznanymi licencjami, może zostać zerwana wyłącznie na podstawie zapisów niniejszego paragrafu 6. - Należności
Niniejsza umowa nie upoważnia autora do otrzymywania żadnych należności lub opłat. W zakresie określonym prawem, autor zrzeka się praw do należności wynikających z wykorzystania artykułu przez właściciela czasopisma lub jego sublicencjobiorców. - Zakres licencji
Wyłączne prawa oraz zakres licencji przyznanej na podstawie niniejszej umowy właścicielowi czasopisma w odniesieniu do użytkowania dla celów komercyjnych określa się w następujący sposób:- opracowanie, reprodukcja, wytworzenie, publikacja, dystrybucja, udostępnienie, reklama, promocja, licencjonowanie oraz sublicencjonowanie kopii drukowanych i elektronicznych artykułu za pośrednictwem Internetu oraz innych środków przesyłania danych, znanych obecnie i opracowanych w przyszłości; powyższe zapisy obejmują abstrakty, bibliografię, ilustracje, obrazy, indeksy oraz nagłówki, a także inne materiały podlegające prawom własności zawarte w artykule;
- upoważnienie, licencjonowanie i sublicencjonowanie innych podmiotów w związku z egzekwowaniem praw zależnych i innych do artykułu, z włączeniem prawa do kopiowania, skanowania oraz reprodukcji kopii, reprodukcji fragmentów artykułu w innych opracowaniach, reprodukcji kopii artykułu jako elementów kompilacji opracowań, w tym zbiorów materiałów niezbędnych do prowadzenia zajęć dydaktycznych, prac związanych z dostosowaniem opracowań dla potrzeb klienta, elektronicznych baz danych, dostarczania dokumentów i innych usług informacyjnych, a także publikacji, dystrybucji i udostępniania, na zasadach objętych licencją.
- Kwestie różne
Redakcja czasopisma może dokonać zmian w artykule w zakresie interpunkcji, ortografii, stosowania dużych/małych liter oraz uzusu językowego w zależności od uznania. Autor przyjmuje do wiadomości, że artykuł może być opublikowany w formie powszechnie dostępnej oraz że dostęp do artykułu będzie wolny od wszelkich opłat. Niniejsza umowa podlega prawu polskiemu.
Polityka prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI
portalu czasopisma Review of Medical Practice
Wydawnictwo Uczelni Łazarskiego w Warszawie („UŁ”) przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności użytkowników portalu „medicalpractice.lazarski.pl”, zwanego dalej „Portalem”. W związku z powyższym UŁ wdraża poniższą Politykę Prywatności i zachęca każdego użytkownika serwisu do zapoznania się z nią:
1. Korzystając z portalu użytkownik akceptuje niniejszą Politykę Prywatności.
2. Dane osobowe w portalu mogą być gromadzone poprzez następujące działania:
- informacje podane lub załączone przez Użytkownika poprzez Formularze Kontaktowe w portalu Czasopism Naukowych,
- informacje podane podczas rejestracji Konta Użytkownika,
- informacje podane lub załączone w przesłanych załącznikach
- informacje zbierane w sposób automatyczny podczas korzystania z Portalu, tj.:
- informacje zapisywane automatycznie w logach serwerów oraz Portalu, np. adres IP, żądanie strony wysyłane przez użytkownika, data i godzina żądania, typ przeglądarki, język przeglądarki, dane urządzenia, typ systemu operacyjnego,
- pliki „cookies” – niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez Portal na urządzenie użytkownika odwiedzającego Portal (np. komputer, smartfon).
3. Informacje zbierane w sposób automatyczny służą do realizacji następujących celów:
- administrowania serwerami i Portalem,
- zapewnienia bezpieczeństwa oraz ochrony danych i Portalu,
- zapewnienia świadczenia użytkownikowi określonych usług,
- dostosowanie Portalu do potrzeb użytkowników,
- tworzenie statystyk oglądalności podstron Portalu,
- utrzymanie sesji użytkownika (po zalogowaniu), dzięki czemu użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać Loginu i Hasła.
4. Pliki „cookies” służą do realizacji następujących celów:
- zapewnienie prawidłowego działania witryn portalu w przeglądarce użytkownika,
- ułatwienia użytkownikowi korzystania z Portalu i dopasowania go do potrzeb użytkownika,
- zapamiętywania indywidualnych ustawień i preferencji użytkownika,
- tworzenia statystyk portalu umożliwiających poznanie oczekiwań użytkowników i rozwój portalu tak, aby ułatwić dotarcie do najczęściej poszukiwanych informacji (np. przez analizę zapytań z wyszukiwarek).
5. Przeglądarki internetowe zwykle domyślnie dopuszczają przechowywanie plików „cookies” na urządzeniu użytkownika.
6. Przykładowe pliki „cookies” i ich wykorzystanie w Portalu:
- Pliki „cookies” służące do określenia statystyk popularności stron, ilości odwiedzin i rozkładu odwiedzin w czasie (Google Analitycs: __utma, __utmc, __utmz),
- Pliki „cookies” ustawiane przez serwer aplikacyjny przyznawane przy pierwszej wizycie na Portalu, usuwane po pewnym czasie braku aktywności bądź w wyniku zakończenia ustalonej czynności na Portalu, np. opuszczenie strony, zamknięcie przeglądarki, wylogowanie (JSESSIONID, LFR_SESSION_STATE),
- Pliki „cookies” dedykowane ustawiane przez szablony:
- używane do zapamiętania preferencji wielkości fontu, kontrastu (contrast, text-size)
- używane do zapamiętania preferencji językowych
7. Użytkownik posiada możliwość skonfigurowania własnej przeglądarki internetowej tak, aby całkowicie lub częściowo wyłączyć przechowywanie plików „cookies” na urządzeniu. Wyłączenie przechowywania plików „cookies” może spowodować, że niektóre funkcje Portalu mogą nie działać poprawnie.
Jak zablokować pliki „cookies”:
Użytkownik może zdecydować o zapisywaniu bądź nie plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki.
- w przeglądarce Firefox: Opcje > Prywatność (Więcej na stronie: https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka)
- w przeglądarce Chrome: Ustawienia > Prywatność i bezpieczeństwo> Pliki cookie i inne dane witryn (Więcej na stronie: https://support.google.com/chrome/answer/95647)
- w przeglądarce Internet Explorer: Narzędzia > Opcje internetowe > Prywatność (pozwala wybrać różne poziomy ochrony) > Zaawansowane (Więcej na stronie: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies)
- w przeglądarce Opera: Preferencje > Zaawansowane > Ciasteczka (pliki „cookies”) (Więcej na stronie: https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/)
- w przeglądarce Edge: Ustawienia > Wyświetl ustawienia zaawansowane (Więcej na stronie: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4468242/microsoft-edge-browsing-data-and-privacy-microsoft-privacy).
W każdej przeglądarce ustawienia plików „cookies” ustawia się osobno.
8. Przy korzystaniu z Portalu część danych o użytkowniku może być automatycznie zbierana i przetwarzana przez narzędzia podmiotów zewnętrznych, z których korzysta UŁ. Do celów statystycznych korzystamy z narzędzia Google Analytics, działającego w oparciu o własne pliki „cookies”. Polecamy zapoznanie się z Polityką prywatności Google Analytics: https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=pl
Dodatkowo mogą wykorzystywane są: wtyczki, przyciski lub inne narzędzia umożliwiające dzielenie się treścią na portalach społecznościowych, takich jak: Facebook, Twitter, Flickr, Instagram, Snapchat, mapy Google Maps, OpenStreet Maps, filmy z serwisu YouTube.
9. UŁ nie odpowiada za politykę prywatności podmiotów zewnętrznych, między innymi serwisów, do których zamieszcza linki. Użytkownik powinien zapoznać się z zasadami obowiązującymi u tych podmiotów.
10. UŁ dokłada wszelkich starań, aby chronić Portal wraz z przetwarzanymi na nim danymi, m. in. przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. W tym celu UŁ stosuje fizyczne środki bezpieczeństwa, systemy bezpieczeństwa zabezpieczające dostęp do serwerów i serwisu oraz rozwiązania kryptograficzne. Dane osobowe udostępniane są wyłącznie tym pracownikom oraz podmiotom, którym są one niezbędne do realizacji zadań i są one przetwarzane wyłącznie w celach opisanych w niniejszej Polityce Prywatności.
11. UŁ jest administratorem danych przetwarzanych w związku z korzystaniem z Portalu, z wyłączeniem danych zbieranych przez podmioty zewnętrzne, o których mowa w pkt 8 i 9.
12. UŁ przetwarzając dane osobowe użytkowników przestrzega przepisów o ochronie danych osobowych, w tym przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. RODO).
13. Dane osobowe użytkowników zabrane w celach opisanych w pkt. 3 i 4 niniejszej Polityki Prywatności będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji danego celu.
14. Dane osobowe są przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych w związku ze świadczeniem usług na rzecz UŁ.
15. Użytkownikowi przysługuje prawo do żądania od administratora danych osobowych:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- ograniczenia ich przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego administratora danych,
- wniesienia sprzeciwu.
16. Użytkownikowi przysługuje również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeśli uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
17. Informacje i dane do kontaktów w sprawie danych osobowych:
- administratorem danych osobowych jest Uczelnia Łazarskiego, ul. Świeradowska 43, 02-662 Warszawa, www.lazarski.pl
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem iod@lazarski.edu.pl.
18. W przypadku zmiany niniejszej Polityki Prywatności, odpowiednia informacja zostanie zamieszczona na poniższej podstronie.